DOI:10.30857/1813-6796.2018.4.4.
УДК 378.147
|
КАПЛУН В. В., ШВЕДЧИКОВА І. О., КРАВЧЕНКО О. П., ШЕВЧЕНКО О. О. Київський національний університет технологій та дизайну
КОМПЛЕКСНА ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ |
Мета. Застосування комплексного підходу щодо створення цілісної освітньої платформи проектної діяльності в сфері енергоефективності.
Методика. Використовуються відомі особистісно-орієнтовані методики забезпечення якості освітніх послуг як базові чинники створення комплексного набору навичок, знань і компетенцій у сфері енергоефективності та інноваційний процес їх отримання для слухачів з різною базовою професійною підготовкою.
Результати. Реалізація проектно-орієнтованої освітньої платформи передбачає використання особистісно-орієнтованих технологій навчання з застосуванням бази інженерних та наукових проектів для підвищення енергоефективності, дозволяє еластично формувати наповнення модулів багаторівневої підготовки слухачів з унікальним для кожного набором практичних навичок, знань і компетенцій з використанням інноваційного процесу їх отримання.
Наукова новизна. В роботі сформовані базові принципи створення освітньої платформи проектної діяльності у сфері енергоефективності, компоненти якої мають багаторівневу структуру для підготовки та підвищення кваліфікації, реалізовану у вигляді взаємозв’язаних модулів, курсів, тренінгів, які дозволяють обрати індивідуальну освітню траєкторію слухачу з урахуванням напряму спеціалізації та професійних інтересів.
Практична значимість. Результати дослідження можуть бути використані при створенні освітньо-наукових центрів енергоефективності для підтримки розвитку сфер енергоефективності та відновлюваної енергетики, комплексного забезпечення професійної підготовки представників бізнесу, громадських закладів, фахових спілок та науково-дослідних інститутів, які б хотіли отримати знання про розвиток та втілення енергоефективних проектів, а також при організації програмних заходів та ініціатив із міжнародними представниками, які беруть участь у їх впровадженні.
Ключові слова: енергоефективність, енергозбереження, освітня платформа, проектна діяльність, центр енергоефективності, комплексний підхід.
КОМПЛЕКСНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПЛАТФОРМА ПРОЕКТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ОБЛАСТИ ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТИ
КАПЛУН В. В., ШВЕДЧИКОВА И. А., КРАВЧЕНКО О. П., ШЕВЧЕНКО О. А.
Киевский национальный университет технологий и дизайна
Цель. Применение комплексного подхода к созданию целостной образовательной платформы проектной деятельности в сфере энергоэффективности.
Методика. Используются известные личностно-ориентированные методики обеспечения качества образовательных услуг как базовые факторы создания комплексного набора навыков, знаний и компетенций в сфере энергоэффективности и инновационный процесс их получения для слушателей с разной базовой профессиональной подготовкой.
Результаты. Реализация проектно-ориентированной образовательной платформы предусматривает использование личностно-ориентированных технологий обучения с применением базы инженерных и научных проектов для повышения энергоэффективности, позволяет эластично формировать наполнение модулей многоуровневой подготовки слушателей с уникальным для каждого набором практических навыков, знаний и компетенций с использованием инновационного процесса их получения.
Научная новизна. В работе сформированы базовые принципы создания образовательной платформы проектной деятельности в сфере энергоэффективности, компоненты которой имеют многоуровневую структуру для подготовки и повышения квалификации, реализованную в виде взаимосвязанных модулей, курсов, тренингов, которые позволяют выбрать индивидуальную образовательную траекторию слушателю с учетом направления специализации и профессиональных интересов.
Практическая значимость. Результаты исследования могут быть использованы при создании образовательно-научных центров энергоэффективности для поддержки развития сфер энергоэффективности и возобновляемой энергетики, комплексного обеспечения профессиональной подготовки представителей бизнеса, общественных заведений, профессиональных союзов и научно-исследовательских институтов, желающих получить знания о развитии и реализации энергоэффективных проектов, а также при организации программных мероприятий и инициатив с международными представителями, которые участвуют в их внедрении.
Ключевые слова: энергоэффективность, энергосбережение, образовательная платформа, проектная деятельность, центр энергоэффективности, комплексный подход.
COMPLEX EDUCATIONAL PLATFORM OF PROJECT ACTIVITIES IN ENERGY EFFICIENCY
KAPLUN V. V., SHVEDCHYKOVA I. O., KRAVCHENKO O. P., SHEVCHENKO O. O.
Kyiv National University of Technologies and Design
Purpose. Application of complex approach to the creation of holistic educational platform of project activities in the field of energy efficiency.
Methodology. The well-known personal-oriented methods of quality assurance of educational services are used as the basic factors of creating a complex set of skills, knowledge and competencies in the sphere of energy efficiency and an innovative process of obtaining them for students with different basic professional level.
Findings. The realization of project-oriented educational platform involves the use of personalized learning technologies with the use of base of engineering and scientific projects to increase energy efficiency; allows forming elastically the content of the modules of multi-level training of students with a unique set of practical skills, knowledge and competences for each using the innovative process of obtaining them.
Originality. The basic principles of educational platform for project activities in the field of energy efficiency creating are formed, the components of which have a multi-level structure for training and advanced training, implemented in the form of interconnected modules, courses, trainings that allowing to choose an individual educational trajectory for the hearer, taking into account the direction of specialization and professional interests.
Practical value. Research results can be used in the creation of educational and research centers of energy efficiency to support the development of energy efficiency and renewable energy sectors, comprehensive training of business representatives, public institutions, trade unions and research institutes wishing to receive knowledge about the development and implementation of energy efficient projects and also when organizing program activities and initiatives with international representatives who are involved in their implementation.
Keywords: energy efficiency, energy saving, educational platform, project activity, energy efficiency center, complex approach.
Література | References |
1. Енергетична ефективність України. Кращі проектні ідеї [електронне видання] : Проект «Професіоналізація та стабілізація енергетичного менеджменту в Україні» / Уклад.: С. П. Денисюк, О. В. Коцар, Ю. В. Чернецька. – К. : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2016. – 79 с.: Режим доступу:http://io.iee.kpi.ua/sites/default/files/HANDBOOK_of_BEST_PRACTICES2.pdf. 2. Закон України «Про енергетичну ефективність будівель» / Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 33, ст. 359. 3. Денисюк С. П. Формування політики підвищення енергетичної ефективності – сучасні виклики та європейські орієнтири / С. П. Денисюк // Енергетика: економіка, технології, екологія. ‑ 2013. ‑ №2. – С. 7-22. 4. Каплун В. В. Управління енергоефективністю в університетах / В. В. Каплун, А. М. Козленко. – К.: КНУТД, 2018. ‑ 31с. 5. Шут М. І. Використання вітчизняної цифрової електронної лабораторії при викладанні дисциплін з енергозбереження / М. І. Шут, В. В. Каплун, В. Я. Жуйков та ін. // Вісник КНУТД. – 2013. ‑ № 6. – С. 225-230. 6. Київенерго. Освітні проекти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kyivenergo.com/uk/osvitni-proekty. – Назва з екрану. 7. Крутогорська Н. Ю. До проблеми економічної освіти в галузі енергозбереження / Н. Ю. Крутогорська, Я. В. Крутогорський // Проблемы современного педагогического образования. – 2016. – № 52-1. – С. 48-54. 8. Жуковский Ю. Л. Формирование энергоэффективного общества на основе непрерывного образования в области энергосбережения / Ю. Л. Жуковский, Н. И. Котелева // Современные научные исследования и инновации. – 2014. – № 5-2 (37). – С. 46-47. 9. Андрєєв А. М. Формування професійної культури у сфері енергозбереження майбутніх учителів фізики / А. М. Андрєєв // Збірник наукових праць Камянець-Подільского національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – № 19. – 2013. – С.71-73. 10. Большой энциклопедический словарь [Текст] / Гл. ред. А. М. Прохоров. Изд. 2-е, перераб. и доп. – М.; СПб., 2000. – 1247 с. 11. Тиунова Н. Н. Образовательные платформы как средство интенсификации профессиональной подготовки студентов колледжа / Н. Н.Тиунова // Professional education in Russia and abroad. – 2016. ‑ № 2(22). – С. 102-108. 12. Чистоклетов Л.Г. Концептуальні засади застосування комплексного підходу в юридичних дослідженнях / Л.Г. Чистоклетов // Економіка, фінанси, право. ‑ 2015. ‑ № 4. – С. 27-30. 13. Кенжалиева С. З Модульная технология обучения в вузе как одно из требований современности / С. З. Кенжалиева, А. В. Григорьев // Филология и культура. Philology and Culture. – 2013. – №1(31). – С.240-243. 14. Котенко Т. М. Тренінг як засіб активізації навчання у вищій школі / Т. М. Котенко // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. – 2009. ‑ Випуск 16, ч. ІІ. – С. 143-147. 15. Фопель К. Эффективный воркшоп. Динамическое обучение / К.Фопель. – М.: Генезис, 2003. – 368 с. |
1. Denysiuk, S. P., Kotsar, O. V., Chernetska, Yu. V. (2016). Proekt «Profesionalizatsiia ta stabilizatsiia enerhetychnoho menedzhmentu v Ukraini» [Project «Professionalization and Stabilization of Energy Management in Ukraine»] Enerhetychna efektyvnist Ukrainy. Krashchi proektni idei – Energy efficiency of Ukraine. Best project ideas, Kyiv. KPI im. Ihoria Sikorskoho, 79. Retrieved from: http://io.iee.kpi.ua /sites/default /files/HANDBOOK of_BEST_PRACTICES_2.pdf [in Ukrainian]. 2. Zakon Ukrainy «Pro enerhetychnu efektyvnist budivel» no 33, st. 359 [Law of Ukraine «On the energy efficiency of buildings» no 33, st. 359] Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR) – List of the Verkhovna Rada (VR) (2017). [in Ukrainian]. 3. Denysiuk, S. P. (2013). Formuvannia polityky pidvyshchennia enerhetychnoi efektyvnosti – suchasni vyklyky ta yevropeiski oriientyry [Formation of increasing policy of energy efficiency – current challenges and European benchmarks] Enerhetyka: ekonomika, tekhnolohii, ekolohiia – Power engineering: economics, technology, ecology, 2, 7-22 [in Ukrainian]. 4. Kaplun, V. V., Kozlenko, A. M. (2018). Upravlinnia enerhoefektyvnistiu v universytetakh [Management of energy efficiency at Universities] Kyiv: KNUTD [in Ukrainian]. 5. Shut, M. I., Kaplun, V. V., Zhuikov, V. Ya. (2013). Vykorystannia vitchyznianoi tsyfrovoi elektronnoi laboratorii pry vykladanni dystsyplin z enerhozberezhennia [Use of domestic digital electronic laboratory in teaching of energy saving disciplines] Visnyk KNUTD – KNUTD Bulletin, 6, 225-230 [in Ukrainian]. 6. Kyivenerho. Osvitni proekty [Kyivenergo. Educational projects] Retrieved from http://kyivenergo.com/uk/osvitni-proekty [in Ukrainian]. 7. Krutohorska, N. Yu., Krutohorskyi, Ya. V. (2016). Do problemy ekonomichnoi osvity v haluzi enerhozberezhennia [The problemы of economic education in field of energy saving] Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya – Problems of modern pedagogical education, 52-1, 48-54 [in Ukrainian]. 8. Zhukovskiy, Yu. L., Koteleva, N. I. (2014). Formirovanie energoeffektivnogo obshchestva na osnove nepreryvnogo obrazovaniya v oblasti energosberezheniya [Formation of an energy efficient society on basis of continuing education in field of energy saving] Sovremennye nauchnye issledovaniya i innovatsii – Modern scientific researches and innovations, 5-2 (37), 46-47 [in Ukrainian]. 9. Andrieiev, A. M. (2013). Formuvannia profesiinoi kultury u sferi enerhozberezhennia maibutnikh uchyteliv fizyky [Formation of professional culture in field of energy saving of future physics teachers] Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna – Collection of scientific works of Kamyanets-Podilsky National University named after Ivan Ogienko. Pedagogical series, 19, 71-73 [in Ukrainian]. 10. Prokhorov, A. M. (2000). Bol’shoy entsiklopedicheskiy slovar’ [Big encyclopedic dictionary] Moscow [in Russian]. 11. Tiunova, N.N. (2016). Obrazovatel’nye platformy kak sredstvo intensifikatsii professional’noy podgotovki studenttov kolledzha [Educational platforms as means of intensification of professional training for college students] Professional education in Russia and abroad, № 2(22), 102-108 [in Ukrainian]. 12. Chystokletov, L. H. (2015). Kontseptualni zasady zastosuvannia kompleksnoho pidkhodu v yurydychnykh doslidzhenniakh [Conceptual principles of application of integrated approach in Legal researches] Ekonomika, finansy, pravo – Economics, finance, law, 4, 27-30 [in Ukrainian]. 13. Kenzhalieva, S. Z., Grigor’yev, A. V. (2013). Modul’naya tekhnologiya obucheniya v vuze kak odno iz trebovaniy sovremennosti [Modular technology of teaching at the university as one of requirements of modernity] Filologiya i kul’tura – Philology and Culture, 1(31), 240-243 [in Russian]. 14. Kotenko, T. M. (2009). Treninh yak zasib aktyvizatsii navchannia u vyshchii shkoli [Training as a means of education activation at higher education] Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Scientific works of the Kirovohrad National Technical University. Economic sciences, 16, ІІ, 143-147 [in Ukrainian]. 15. Fopel’, K. (2003). Effektivnyy vorkshop. Dinamicheskoe obuchenie [Effective workshop. Dynamic learning] Moscow [in Russian]. |
KAPLUN VIKTOR kaplun.v@knutd.edu.ua ORCID: 0000-0001-7040-9344 Pro-Rector for Research and Innovation, Kiev National University of Technologies & Design
|
KRAVCHENKO OLGA ORCID: 0000-0001-7262-0899 Department Of Energy Management and Applied Electronics Kiev National University of Technologies & Design |
Shvedchykova Irina ORCID: 0000-0003-3005-7385 Department Of Energy Management and Applied Electronics, Kiev National University of Technologies & Design |
SHEVCHENKO OLEG ORCID: 0000-0003-0431-7307 Director of Project Management Office, Kiev National University of Technologies & Design |